Friday, October 31, 2008

Τα βάφω κι εγώ επειδή τα βάφει ο πατέρας μου!



Με συγκίνηση λάβαμε ηλεκτρονική επιστολή από νεαρό φίλο μας, ο οποίος μας εκθέτει ένα πρόβλημά του και ζητά τη συμβουλή μας. Για ευνόητους λόγους αποφεύγουμε τη δημοσίευση του ονόματος του μικρού αποστολέα, ωστόσο δημοσιεύουμε αυτούσια την επιστολή του (διατηρώντας σύνταξη και ορθογραφία). Ο ίδιος ο νεαρός γυμνασιόπαις μας παρεκάλεσε να διατηρήσουμε την ανωνυμία του, τα στοιχεία του, όμως, είναι σε μας γνωστά. Η επιστολή απόγνωσης έχει ως εξής :

«Αγαπητέ κύριε. Άρχισα να διαβάζω το blog σας εδώ και περίπου δύο εβδομάδες. Το έμαθα από έναν φίλο και συμμαθητή μου (τον καλύτερό μου φίλο). Θα μπορούσα να πω ότι το blog είναι αστείο, αλλά εμένα δε με διασκεδάζει. Με στεναχωρεί. Ο λόγος είναι ότι και ο δικός μου πατέρας δημοσιογράφος βάφει τα μαλλιά του. Εσείς ξέρετε για ποιον λέω. Για σας μπορεί να φαίνεται αστείο. Εμένα όμως με στεναχωρεί και με κάνει να ντρέπομαι. Είμαι μαθητής και μερικά μεσημέρια έρχεται ο πατέρας μου να με πάρει από το σχολείο. Οι συμμαθητές μου μόλις τον βλέπουν γελάνε. Με κοροϊδεύουν ότι έχω έναν πατέρα που βάφει τα μαλλιά του. Ντρέπομαι να λέω αυτό το πράγμα αλλά είναι αλήθεια. Τα βαμμένα μαλλιά του πατέρα μου με κάνουν να ντρέπομαι στο σχολείο γιατί μερικά παιδιά έχουν καταλάβει ότι με πειράζει και συνεχίζουν την κοροϊδία. Δεν κοροϊδεύουν εμένα αλλά τον πατέρα μου. Είναι όμως σαν να κοροϊδεύουν και εμένα. Μερικές φορές σκέφτομαι ότι δεν θέλω να έρχεται ο πατέρας μου να με παίρνει από το σχολείο και να τον βλέπουν τα άλλα παιδιά. Πρόβλημα υπάρχει και με τους καθηγητές μου. Μια φορά που ο πατέρας μου ήρθε σχολείο να ρωτήσει για τους βαθμούς η καθηγήτρια μαθηματικός με το που την χαιρέτησε ο πατέρας μου και πήγε να φύγει άρχισε να γελάει. Πιστεύω ότι ήταν από τα βαμμένα μαλλιά του πατέρα μου. Αγαπώ τον πατέρα μου, αλλά τα βαμμένα του μαλλιά με ενοχλούν πολύ και με κάνουν να ντρέπομαι. Αν μέναμε κάπου μόνοι μας σε ένα ερημικό μέρος δεν θα με ενοχλούσε να βάφει ο πατέρας μου τα μαλλιά του αλλά όταν είμαστε μπροστά σε κόσμο με ενοχλεί πολύ και με κάνει να ντρέπομαι. Τελευταία δεν πάω πολύ καλά και στα μαθήματα γιατί σκέφτομαι συνέχεια το πρόβλημα με τα βαμμένα μαλλιά του πατέρα μου. Επειδή δεν άντεχα την κοροϊδία των παιδιών στο σχολείο και για να δείξω ότι δεν με νοιάζει καθόλου που ο πατέρας μου βάφει τα μαλλιά του τα έβαψα σήμερα (σ.σ. εχθές Πέμπτη λάβαμε το email) και εγώ. Προσπαθώ να δείξω ότι είναι κάτι σαν μόδα και ότι και ο πατέρας μου τα βάφει επειδή είναι μοντέρνος. Πείτε μου. Έκανα καλά; Νιώθω τώρα λίγο καλύτερα. Μπορείτε να μου πείτε τι να κάνω; Σας παρακαλώ μη με κοροϊδέψετε ούτε να κοροϊδεύετε και τον πατέρα μου. Σας ευχαριστώ».

Αγαπημένο μου παιδί, σ' ευχαριστώ για την γεμάτη απόγνωση επιστολή σου. Συμμερίζομαι το πρόβλημά σου, αν αυτό σου λέει κάτι... Το να έχεις έναν πατέρα που βάφει τα μαλλιά του είναι ένα αξιοθρήνητο φαινόμενο, μια πραγματική τραγωδία. Εσύ αυτό το ξέρεις καλά – και μάλιστα από πρώτο χέρι. Η κίνησή σου να βάψεις και τα δικά σου μαλλιά είναι, φαινομενικά, έξυπνη, αλλά δεν μπορεί να έχει αποτέλεσμα. Δεν μπορεί να γελοιοποιείσαι εσύ, παριστάνοντας τον emo, μόνο και μόνο για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα του πατέρα σου. Νομίζω ότι μια καλή λύση θα ήταν να μιλήσεις ανοικτά στον αγαπημένο σου πατέρα για το πως νιώθεις. Ίσως το σοκ από αυτή την εξομολόγηση να τον οδηγήσει σε αλλαγή πορείας και να αφήσει, επιτέλους, τα μαλλιά του στο φυσικό τους χρώμα (άλλωστε, απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ, έχει-δεν έχει ένα χρόνο που τα βάφει). Μια άλλη λύση θα ήταν να μιλήσεις ιδιαιτέρως σε ορισμένους συνεργάτες του, εκθέτοντας το πρόβλημά σου. Εκείνοι, με μεγαλύτερη εμπειρία στον χειρισμό τέτοιων θεμάτων και με δυνατότητα, λόγω και ηλικίας, για μια πιο «αποκαλυπτική» προσέγγιση, θα μπορούσαν να πιάσουν τον πατέρα σου δημοσιογράφο και, τρόπον τινά, να τον νουθετήσουν. Και ξέβαψε, δυστυχισμένο μου παιδί, τα δικά σου μαλλιά. Μην γελοιοποιείσαι λόγω μιας γελοίας συνήθειας του βαψομαλλιά πατέρα σου. Κάνε αυτά για αρχή και μετά βλέπουμε. Πάντα στη διάθεσή σου και με άπειρη κατανόηση…

Vapsomallias

ΥΓ. Ευχαριστούμε τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο και την LIFO για τα καλά λόγια...

3 comments:

Anonymous said...

Poianou dhmosiografou gios einai o mikros? Giati den mas deineis perisoteres plirofories?

Anonymous said...

Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥΛΗ ΚΑΠΝΙΖΕΙ ΠΙΠΑ?

Anonymous said...

Καταλάβαμε ποιανού γιος είναι. Καλά έχει τόσο μικρό γιο σε αυτή την ηλικία; Να προσέχει ο μικρούλης μην σπάσουν τα νεύρα του επειδή ο πατέρας του είναι πολύ εκνευριστικός.