Sunday, November 22, 2015

Γιάννης Μισέλ: #JeSuisParis!



Ο έλληνας ζωγράφος και κοινωνιολόγος Γιάννης Μισέλ (Μιχαλακόπουλος) έχει πια αποτραβηχτεί στη γενέτειρά του, στις όχθες του Μέγδοβα. Όπου, σε συνθήκες απόλυτης μόνωσης, ακαταπαύστως ζωγραφίζει και στοχάζεται. Στοχάζεται και ζωγραφίζει. Ωστόσο, έχοντας ζήσει στο Παρίσι (φθινόπωρο και χειμώνα του 1971) όπου και είχε κυνηγήσει την τύχη του, έχει πια πολιτογραφηθεί Γάλλος. Ή τουλάχιστον έτσι αισθάνεται. Με εμπειρία απάνου στα θέματα της Γαλλίας («ο Γάλλος» – έτσι τον φωνάζουν οι συμπατριώτες του Ευρυτάνες, λόγω και της ενδυμασίας του), νιώθει ότι  τούτη την ώρα, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα, έχει πολλά να πει. Και ασφαλώς δηλώνει, όπως έγραψε και στο Twitter, #JeSuisParis!


«Χτύπησανε το Παρίσι! Την πόλη του φωτός!» διακηρύσσει ο Γιάννης Μισέλ. «Έχω ζήσει στη Γαλλία, ξέρεις, και μάλιστα τις καλές εποχές της. Τη δεκαετία του ’70. Και την αγαπώ. Σαν δεύτερη πατρίδα μου την έχω. Πολιτισμικά μπορεί και σαν πρώτη!» μας εκμυστηρεύεται με ειλικρίνεια. Για να συνεχίσει, εμφανώς θορυβημένος: «Δεν μπορώ να σου περιγράψω πόσο συγκλονίστηκα όταν έμαθα για την τρομοκρατική επίθεση. Μερντ! Φοβερό αυτό που έγινε στη Γαλλία! Τι να λέμε τώρα!..». Και αμέσως προσθέτει: «Γι’ αυτό και ενεργήθηκα γρήγορα και στον λογαριασμό μου στο Twitter. Κι έγραψα #JeSuisParis!».


«Χτυπήσανε το Παρίσι! Την πόλη του διαφωτισμού! Θέλησαν να πλήξουν αυτό που εγώ ονομάζω “δυτικό τρόπο ζωής”» συνεχίζει ο Γιάννης Μισέλ. Θα τονίσω κάτι: «Αυτοί που χτυπήσανε το Παρίσι χτυπήσανε την ίδια τη ζωή!» σχολιάζει, χωρίς να μασάει τα λόγια του, ο γαλοθρεμμένος καλλιτέχνης / κοινωνιολόγος. Για να συμπληρώσει: «Το χτύπημα αυτό ήταν πλήγμα στις ευρωπαϊκές αρχές κι αξίες! Λιμπερτέ, Εγκαλιτέ, Φρατερνιτέ!».


«Χτυπήσανε το Παρίσι, την πόλη της τέχνης και του πολιτισμού!» σχολιάζει ο Γιάννης Μισέλ. Άλλο πράμα αυτοί οι Γάλλοι. Κυλτύρ! Πολιτισμένοι άνθρωποι, όχι σαν εσάς τους Έλληνες. Εντίθ Πιαφ, Υβ Μοντάν, Μπριτζίτ Μπαρντό! Λες σ’ έναν γάλλο φίλο “Τομά, θα πάμε στην γκαλερί και πότε;” Και σου απαντά μεμιάς “ουί, ουζουρντουί!”. Αυτοί είναι οι Γάλλοι! Αυτό είναι το Παρίσι!» δηλώνει με εκφραστικότητα ο Γιάννης. 


«Χτυπήσανε το Παρίσι! Την πόλη των μποέμ!» φωνάζει με αφειδώλευτη πίκρα ο Γιάννης Μισέλ. «Νέος ζωγράφος εγώ, και φτάνω το ’70 στο Παρίσι, το κέντρο της ζωγραφικής τέχνης! Το κέντρο της τέχνης μου! Να αναπνεύσω καλλιτεχνικό αέρα! Κι αμέσως, πίστεψέ με, νιώθω καλλιτέχνης! Φορώ το κοτλέ σακάκι μου, ζώνομαι το κασκόλ μου, βάνω στο κεφάλι και τον μπερέ μου, και ξαμολιέμαι να ζήσω μποέμικα. Πηγαίνω και ζωγραφίζω κάτω από τις γέφυρες του Σηκουάνα ολημερίς, το βράδυ, αδύνατος και χλομός, το ρίχνω στο πιοτό μέχρι τελικής πτώσεως καπνίζοντας και αναρίθμητα Ζιτάν καποράλ, και μετά κοιμούμαι σε μια μικρή κάμαρη, πάνω σε μια σοφίτα, χωρίς ρεύμα και ζεστασιά. Αλλά ήμουν στο Παρίσι, διάολε! Πα μαλ! Λίγο μποέμ, λίγο κλοσάρ, αλλά αρτίστ εκατό τοις εκατό!» διηγείται με συγκίνηση, αναπολώντας, ο εβδομηντάχρονος καλλιτέχνης.


«Γιατί, όμως, δεν ήλθε τελικά η καλλιτεχνική αναγνώριση, Γιάννη;» ρωτούμε με δισταγμό, όσο πιο διακριτικά μπορούμε. Η απάντηση έρχεται χωρίς περαιτέρω σκέψη, σαν να την έχει επεξεργαστεί εδώ και πολύν καιρό ο Μισέλ / Μιχαλακόπουλος. «Ντακόρ... Να σου πω… Εδώ είναι Ελλάδα, δεν είναι Γαλλία. Δεν καταλαβαίνουν οι άνθρωποι και πολύ από τέχνη – ειδικά από καλή τέχνη, αντισυμβατική, με γερά μηνύματα, τουτέστιν τέχνη απαιτητική, όπως είναι η δικιά μου» σχολιάζει. «Αν είχα μείνει στη Γαλλία;» θέτει μόνος του το ερώτημα. «Χμ, ναι, σίγουρα θα ήταν αλλιώς τα πράγματα. Μπιενσύρ! Πολύ διαφορετικά. Τρεμπιέν! Γιατί με τους Γάλλους μιλούμε την ίδια γλώσσα – και όχι μόνο κυριολεκτικά. Ταιριάζουν τα χνώτα μας βρε αδερφέ – πώς να το κάνουμε!» απαντά με κατηγορηματικότητα.


«Τι σημαίνει, αλήθεια, το πρόσφατο τρομοκρατικό χτύπημα, Γιάννη;» τον ρωτούμε. «Να ξέρεις ότι το χτύπημα αυτό δεν ήταν ένα απλό χτύπημα» αποκαλύπτει ο Γιάννης Μισέλ. «Σκόρπισε τον τρόμο στην καρδιά της Ευρώπης! Είναι τρομερό να σκοτώνονται άνθρωποι! Άνθρωποι που απλά θέλουν να ζήσουν καλά. Και πάνω σ’ αυτό κάτι πρέπει να κάνουμε. Πριν να είναι πολύ αργά. Το μπορούμε! Αρκεί να το θέλουμε! Δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω! Βουλουάρ σε πουβουάρ!» μας λέει με πίστη πολλή. Και προσθέτει: «Για να γίνεις ένα με τη Γαλλία, να μπεις στο πετσί αυτής της ευλογημένης χώρας ίσαμε το μεδούλι, χρειάζεται να ξέρεις τα Γαλλικά φαρσί, όπως εγώ. Έρχονται πολλές φορές διάφοροι στη Γαλλία, στο Παρίσι, χωρίς να ξέρουν γρι από γλώσσα. Τη γαλλική γλώσσα, τη γεμάτη μουσικότητα. Τη γαλλική γλώσσα, την ικανή από μόνη της να σε εκπολιτίσει. Κι έτσι περιθωριοποιούνται. Και μετά γίνονται τρομοκράτες. Θέλετε να μετοικήσετε; Ντακόρ. Αλλά, παρντόν, γιατί έρχεστε στη Γαλλία βρε άνθρωποι; Πουρκουά; Μιλάτε τη γαλλική; Παρλεβού φρανσέ;»


«Πώς χρειάζεται να σταθεί ετούτη την ώρα η Δύση, Γιάννη, απέναντι στο φαινόμενο της τρομοκρατίας;» τον ρωτούμε. Ο Γιάννης Μισέλ σκέφτεται, σκέφτεται πολύ, αναλογιζόμενος προφανώς τη βαρύτητα του ερωτήματος. «Θα έλεγα ότι χρειάζεται μεγαλύτερη ψυχραιμία. Και περισσότερη περίσκεψη – ναι, σίγουρα περισσότερη περίσκεψη!» απαντά. «Αλλά και ήπιο πολιτικό κλίμα, κατανόηση και συνεργασία. Επίσης, σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Απαιτείται, ακόμη, αυτό που εγώ ονομάζω “διεθνή συνεννόηση”. Και αυτό που εγώ λέω “εθνική συνεννόηση” στο εσωτερικό κάθε κράτους. Μόνο έτσι θα βγούμε από το τούνελ της τρομοκρατίας!» ισχυρίζεται ο Μισέλ. Αλλά αισθάνεται την ανάγκη κάτι να συμπληρώσει: «Και πάνω σ’ αυτό θα σου πω κάτι – όχι τόσο με την ιδιότητα του καλλιτέχνη, όσο με αυτή του κοινωνιολόγου. Το κλειδί για να καταλάβουμε το χτύπημα στο Παρίσι είναι ο παράγων φανατισμός!» μας λέει στοχαστικά ο Μισέλ. «Να ξέρεις ότι η θρησκεία γεννά το μίσος και τον φανατισμό, όπως έχει γράψει στο σχετικό δοκίμιό του και ο συνάδελφος κοινωνιολόγος, Alain Pissard»


Κι εδώ θα πω και κάτι άλλο, και να το βάλεις καλά στο μυαλό σου: Το στοίχημα είναι να συνεχίσουμε τη ζωή μας σαν να μην συνέβη τίποτα! Το κρίσιμο είναι να μην αφήσουμε να μας φοβίσουν! Αλλιώς θα έχουν νικήσει οι τρομοκράτες!» επισημαίνει. «Επίσης θα ήθελα οι πολιτικοί με όμικρον γιώτα να σταματήσουν να κάνουν πολιτική με ήτα πάνω στα πτώματα!» λέει με πολλήν οργή μέσα του. «Ωραία όλα αυτά, Γιάννη, αλλά ίσως και κάπως γενικά. Πρακτικά, εμείς οι άνθρωποι τι θα πρέπει να κάνουμε; Πώς να αντιμετωπίσουμε τη φρίκη της μουσουλμανικής τρομοκρατίας;» τον ρωτούμε. Ο Γιάννης Μισέλ δεν δυσκολεύεται να απαντήσει: «Αν γυρνούσαμε στην τέχνη; Στην ποίηση, τη ζωγραφική; Αν αντιμετωπίζαμε την πραγματικότητα με λογισμό και μ’ όνειρο; Αν βάλουμε στη ζωή μας τον έρωτα; Αν ονειρευτούμε; Απλά θέτω τα ερωτήματα. Σαν τροφή για σκέψη. Νουριτούρ πουρ λα πενσέ».


«Θ’ αλλάξει το πρόσφατο τρομοκρατικό χτύπημα την καθημερινότητα του Γάλλου, του Παριζιάνου;» ρωτούμε τον Γιάννη Μισέλ. «Δεν ξέρεις τι είναι το Παρίσι, τι είναι οι Γάλλοι. Γι’ αυτό ρωτάς. Άσε με να σου πω εγώ, που ξέρω καλά Γάλλους και Παρίσι. Σαν την παλάμη μου. Αφού έχω ζήσει στη Γαλλία. Παρίσι! Η πόλη των μπον βιβέρ! Ρεστοράν, καφέ, μπιστρό. Ογκρατέν, κρεμ μπρουλέ και εσκαργκό. Σαμπάνια και κονιάκ. Κρασί, παστίς και αρμανιάκ. Κρουασάν, μπαγκέτ και μπριός. Σανέλ, Ντιόρ μα και Λακόστ» μας λέει γεμάτος οίστρο. 


Και στη συνέχεια παίρνει θέση για τους Γάλλους, ορθοτομών τον λόγο της αληθείας. «Οι Γάλλοι, πίστεψέ με, δεν πρόκειται να πτοηθούν από το χτύπημα. Είναι άνθρωποι που θα βγούνε έξω. Που θα πάνε στα θέατρα, στις γκαλερί, στις συναυλίες. Που θα φάνε στα ρεστοράν και θα κάτσουν στα μπιστρό. Που θα πιούνε και ένα ποτηράκι παραπάνω με κουβεντολόι, ατέλειωτο κουβεντολόι! Θα έλεγα ότι οι Γάλλοι είναι ο λαός εκείνος που ξέρει να ζει! Διαφορετικό πράμα οι Γάλλοι. Βιβ λα ντιφεράνς!» υπογραμμίζει.


Το τρομοκρατικό χτύπημα, πάντως, συνεχίζει να τον πληγώνει – και μάλιστα πολύ. Αυτό είναι κάτι παραπάνω από φανερό. Νιώθει ότι χτυπήσανε τη δική του πατρίδα. Αφού αισθάνεται πέρα για πέρα δυτικός, πέρα για πέρα Γάλλος. Και ξεσπά εναντίον των τρομοκρατών: «Ως πού θα φτάσουν τα κόλπα σας, βρε κανάγιες; Τι θα κάνουμε με τον φανατισμό σας; Σας ενοχλεί ο δυτικός τρόπος ζωής; Αμέτε στο καλό, μερσί και μπονουί!» εκστομίζει με οργή. «Θέλετε Παρίσι; Αντέστε να μάθετε πρώτα πολιτισμό και ιστουάρ, κι ορεβουάρ! Θέλετε να είστε κάτοικοι Γαλλίας; Πάψτε να είστε σαμποτέρ, κι ατουταλέρ». Και συνεχίζει, ετούτη τη φορά γλυκαίνοντας: «Χτυπήσανε το Παρίσι! Την πόλη του έρωτα! Εκεί που πρωτοένιωσα και τη δική μου την καρδιά να σκιρτά. Για την Πενελόπ, την πανέμορφη εκείνη μαντεμουαζέλ. Τι ευτυχία Θεέ μου! Σερσέ λα φαμ! Πενελόπ μον αμούρ!.. Τι έρωτας κι αυτός… Ούτε που μπορείς να φανταστείς για πόσο μεγάλον έρωτα μιλούμε. Βόλτες ατέλειωτες, αγκαλιά, στα μπουλεβάρ! Παθιασμένα φιλιά σε  Μονμάρτρ, Ριβ Γκως, Σαν Ζερμαίν ντε Πρε! Ώρες ατέλειωτες με πολλή κουβέντα, πιασμένοι χέρι-χέρι στο Καφέ ντε Φλορ! Θεέ μου, πόσες αναμνήσεις! Τι έρωτας! Γιατί αυτό είναι το Παρίσι. Μια πόλη ταυτισμένη με τον έρωτα! Τον Θεό Έρωτα! ♫ Α Παρίιιι! ♪ Καντ εν αμούρ φλερίιιι! 

/σχετικά άρθρα/
Γιάννης Μισέλ: #JeSuisBruxelles!

Sunday, November 8, 2015

Trivia (I)



Ο τραγουδιστής Αντώνης Ρέμος είναι από τον Λαγκαδά Ο εκδότης / δημοσιογράφος / ερασιτέχνης αρχαιολόγος Άδωνις Κύρου συνεχίζει να επισκέπτεται τα ιστορικά γραφεία της ΕΣΤΙΑΣ επί της Ανθίμου Γαζή παρά τη συνταξιοδότηση  Η σύζυγος του Άδωνι Κύρου, Μαρία Μπαλοδήμου, είχε αποχωρήσει, με τη γνωστή της διακριτικότητα, από την εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα του ANT1 λόγω της γαϊδουρινής συμπεριφοράς του παρουσιαστή (και πρώην περιπτερά) Γιώργου Παπαδάκη  Ο δημοσιογράφος Γιώργος Τράγκας έχει μεγάλο έγκαυμα στον δεξιό του ώμο • Γνωρίζουμε τι πραγματικά συνέβη στη γνωστή υπόθεση Νάσιουτζικ-Διαμαντόπουλου, αλλά δεν θα το αποκαλύψουμε  Ο θεολόγος / κοινωνιολόγος Γεώργιος Μουστάκης παρολίγον να παρασυρθεί και καταπλακωθεί από διερχόμενο όχημα όταν, ενώ διέσχιζε πεζός τη Λεωφόρο Αμαλίας με κατεύθυνση την περιοχή της Πλάκας, σωριάστηκε στο έδαφος επειδή έφυγε ξαφνικά από τη θέση του το τεχνητό μέλος / προσθετικό πόδι που φορεί • Ο ηθοποιός Παύλος Κοντογιαννίδης, από Μάιο έως και Οκτώβριο, δεν αποχωρίζεται σχεδόν ποτέ τα αγαπημένα του υποδήματα (τύπου) Crocs (χρώματος μπλε), γιατί τον βολεύουν πολύ • Ο τηλεπαρουσιαστής Νίκος Χατζηνικολάου για τον κύριο Βαρδή θα έδινε και το ένα του νεφρί  Ο σκηνοθέτης Δήμος Θέος, όταν η συζήτησή μας μπαίνει στα χωράφια της φιλοσοφίας, σχολιάζει συχνά ότι ο «Bertrand Russell γαμούσε τον Wittgenstein»  Ο ίδιος σκηνοθέτης μάς έχει πληροφορήσει ότι ο ιδιαίτερος ηθοποιός Ρένος Μάντης τού είχε αποκαλύψει πως δεν φορά ποτέ για δεύτερη φορά τις ίδιες κάλτσες, και πως αφού τις βάλει μια φορά τις πετά στα σκουπίδια και φορά ένα άλλο ολοκαίνουργιο ζευγάρι • Έχουμε δει τον αείμνηστο δημοσιογράφο και τηλεπαρουσιαστή Χρήστο Οικονόμου, στον Ηλεκτρικό, να τσακώνεται (πάντα όμως με κοσμιότητα και σε χαμηλή ένταση) με την αξιαγάπητη σύζυγό του για το αν επέλεξαν το σωστό νούμερο σχετικά με δυο-τρία ζευγάρια μάλλινες ανδρικές κάλτσες που κατά τα φαινόμενα μόλις είχαν αγοράσει και τις οποίες ο δημοσιογράφος έβγαζε κάθε τόσο μέσα από μια μικρή χρυσαφί σακούλα και τις κοιτούσε Όταν βρεθήκαμε σε arthouse κινηματογράφο για να απολαύσουμε, για πολλοστή φορά, το αγαπημένο μας The Living Dead at the Manchester Morgue (με έμφαση στο ιδανικό cottage του φωτογράφου στην εξοχή), προσέξαμε ότι καθόταν, λίγες μόνο θέσεις παραπέρα, ο ιμπρεσάριος Malcolm McLaren, φορώντας εξαιρετικές black & white check κάλτσες μέσα από τα κομψά brogues υποδήματά του  Δεν βλέπουμε να κυκλοφορούν πια τα μαύρου χρώματος κλασσικά επαγγελματικά ποδοσφαιρικά παπούτσια με πολύ μακριές γλώσσες που έπεφταν γλυκά στο επάνω μέρος του υποδήματος, παρά μονάχα αυτά τα μοντέρνα γελοία σε φλούο αποχρώσεις  Ο αδικημένος από τη φύση (τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση) συγγραφέας Γιώργος Σκαμπαρδώνης λέγεται ότι έχει πολύ ταλέντο, άλλο αν από σεμνότητα επιμένει να το κρύβει • Ο αγωνιστής ηθοποιός Νίκος Καλογερόπουλος οδηγεί Lada Niva  Στο σουβλατζίδικο της οδού Πατησίων, Πατησίων 129, στο ύψος περίπου της ΑΣΟΕΕ, μπορείς να προμηθευτείς τρία σουβλάκια με πίτα με αντίτιμο μόλις πέντε ευρώ • Ο δυναμικός τραγουδιστής με την μεταλλική φωνή Λάκης Χαλκιάς οδηγεί Mercedes  Το κατάστημα ρούχων Redford επί της οδού Ακαδημίας, με σήμα τη φωτογραφία του διάσημου ηθοποιού Robert Redford, έχει κλείσει εδώ και καιρό και δυστυχώς δεν προβλέπεται να ξανανοίξει, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον  Τη δεκαετία του ’80 ήταν πολύ της μόδας τα ψημένα σε τοστιέρα donuts με ζαμπόν, τυρί, ντομάτα (κι ό,τι άλλο τραβούσε η ψυχή σου) αλλά τώρα πια δεν τα ζητά κανείς  Όταν αργά ένα βράδυ, εκεί που βγάζαμε τα σκυλιά μας βόλτα στην ερημική περιοχή όπου μένουμε, far from the madding crowd, σταμάτησε ύποπτα δίπλα μας όχημα Citroen Xsara χρώματος μπλε κάνοντάς μας να ανησυχήσουμε, τη στιγμή που ο οδηγός κατέβασε το παράθυρο για να μας ρωτήσει πώς θα κατέβαινε Αθήνα κέντρο επειδή είχε χαθεί, με μεγάλη χαρά αλλά και αγαλλίαση διαπιστώσαμε ότι επρόκειτο περί του δημοφιλούς τραγουδιστή Κώστα Μπίγαλη και η καρδιά μας πήγε στη θέση της • Σε τυροπιτάδικο των Εξαρχείων, μια βροχερή ημέρα, συναντηθήκαμε τυχαία με τον αείμνηστο ηθοποιό Χρήστο Πάρλα (που, μεταξύ άλλων χάριζε τη φωνή του και στον «κακό» Δρα Κλάου, του περίφημου «Αστυνόμου Σαΐνη» που παρακολουθούσαμε τότε μετά μανίας), με τον οποίον και συζητήσαμε λιγάκι τρώγοντας τις τυρόπιτές μας μέχρι να κοπάσει η βροχή, ενώ μοιραστήκαμε και μια μπύρα • Ο συγγραφέας William Golding (του αριστουργηματικού Lord of the Flies) σκιτσάριζε με το αριστερό χέρι αλλά έγραφε με το δεξί  Συνταξιούχος πολιτευτής (και πρώην καταμετρητής της ΔΕΗ) έχει πρόβλημα με τον παλαιό του γνώριμο από τις εποχές του ιστορικού ΠΑΣΟΚ, βλαχοτραπεζίτη Σάλλα, τον οποίον χαρακτηρίζει «αχάριστο»  Στο τυροπιτάδικο του Μερακλή, που πλέον έχει κλείσει, στη στοά Ορφανίδου, συχνά-πυκνά απολαμβάναμε στα όρθια, μαζί με πολλούς άλλους Αθηναίους, τη λαχταριστή τυρόπιτα μετά της διάσημης λεμονάδας του καταστήματος που μας σερβίριζε ο ευγενέστατος φαλακρός ιδιοκτήτης πάντα με το χαμόγελο στα χείλη και ντυμένος με την γνωστή λευκή του στολή  Όπως μας έχει πληροφορήσει κάποιος (ή κάποια) μέσα από τον ραδιοσταθμό Real fm, την ώρα της εκπομπής του δημοσιογράφου Κώστα Χαρδαβέλλα σπάζει το τηλεφωνικό κέντρο από διαμαρτυρόμενους για τα χονδροειδή λάθη (εκφραστικά και πραγματολογικά) στα οποία υποπίπτει κάθε φορά ο παλαίμαχος δημοσιογράφος  Αν σκεφτεί, μάλιστα, κανείς ότι το επίπεδο των ακροατών του συγκεκριμένου σταθμού δεν είναι και από τα πιο υψηλά, αντιλαμβάνεται πλήρως για τι ορυμαγδό λαθών ομιλούμε  Ο ίδιος δημοσιογράφος, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, τον καιρό που παρίστανε τον «δον ζουάν» οδηγούσε με υπερηφάνεια μιαν Alfa Romeo μοδέλο Alfetta GT κρεμώντας το χέρι του έξω από το παράθυρο του οχήματος με τρόπο μάγκικο • Ο σπουδαίος restaurateur και ταλαντούχος συνθέτης Σπύρος Βλασσόπουλος, ιδιοκτήτης του (κλειστού πλέον) Ideal επί της Πανεπιστημίου όπου πηγαίναμε από παιδιά με τον πατέρα μας, κυρίως για να γευτούμε την περίφημη σπεσιαλιτέ «αυγά α λα ρόσα», και το οποίο εστιατόριο συνεχίζαμε να επισκεπτόμαστε και αργότερα, ως ενήλικοι πια, μόνοι μας, χωρίς την πατρική παρουσία, έως και πρόσφατα που κατέβασε ρολά, μας είχε εκμυστηρευθεί ότι, όταν πρωτοέχασε τα μαλλιά του και δεν μπορούσε να συμβιβαστεί με το δυσάρεστο γεγονός, αναγκάστηκε να φορέσει περούκα  Ο ίδιος άνθρωπος, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες μας, στο υπόγειο της οικίας του έχει κατασκευάσει καταφύγιο για προστασία σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου  Όσοι γνωρίζουν την σύζυγο του Γιώργου Καρατζαφέρη, κυρία Βένη, συνομολογούν ότι είναι αφόρητη • Ωστόσο, ο πρόεδρος, και παρά το γεγονός ότι παραμένει επί τόσες δεκαετίες παντρεμένος μαζί της (ήρωας πραγματικός!), ουδέποτε ίσαμε σήμερα την έχει απατήσει τουλάχιστον απ ό,τι ο ίδιος λέει  Στην οδό Κολοκοτρώνη, την εποχή που στεγαζόταν εκεί η Ελευθεροτυπία, ο δημοκρατικός γελοιογράφος Στάθης Σταυρόπουλος αδυνατούσε να στρίψει το ογκώδες όχημά του τύπου τζιπ, με αποτέλεσμα οδηγός άλλου οχήματος, εκνευρισμένος από το προκληθέν μποτιλιάρισμα, να τον αποκαλέσει «μαλάκα»  Όταν, προκειμένου να κάνουμε εξυπηρέτηση σε τότε διευθυντή κυριακάτικου φύλλου, ζητήσαμε από τον βρετανό πολιτικό Ken Clarke να παραχωρήσει συνέντευξη σε νεαρή κόρη έλληνα πολιτικού (ο οποίος είχε αρχικά δηλώσει ότι θα έθετε υποψηφιότητα και για νέος αρχηγός της ΝΔ), εξαιρετικά φιλόδοξη, που έκανε τα πρώτα της βήματα στη δημοσιογραφία, κι εκείνος δέχτηκε αλλά «αυστηρά και μόνο για 20 λεπτά», μετά το τέλος της συνέντευξης μάς εξομολογήθηκε ότι το εικοσάλεπτο της συγκεκριμένης συνέντευξης ήταν πιθανότατα ένα τα πιο βαρετά εικοσάλεπτα της ζωής του  Όποιο από τα χιλιάδες βιβλία που γεμίζουν τους τοίχους του γραφείου του Θόδωρου Πάγκαλου κι αν ανοίξεις είναι διαβασμένο και σημειωμένο  Ο τηλεπαρουσιαστής Νίκος Χατζηνικολάου διαθέτει στο σπίτι του πάνω από τριάντα (!) βιβλία, χώρια η πολύτομη εγκυκλοπαίδεια Γιοβάνη, την οποίαν συχνά-πυκνά συμβουλεύεται προκειμένου να συνθέσει το γιομάτο ουσία κύριο άρθρο της Real News • Κοντός πολιτικός με βαμμένα μαλλιά, εξαιρετικά αντιπαθής, που δεν επιθυμούμε να διευκρινίσουμε εάν σ’ αυτές τις εκλογές κατάφερε να επανεκλεγεί, αποκάλυπτε με υπερηφάνεια ότι πηδά κατά βάσιν πρωκτικώς (κάπου στο Λουτράκι, αν θυμόμαστε καλά) γνωστή σιτεμένη (και παντρεμένη) τηλεπαρουσιάστρια (που τώρα τελευταία δεν την έχουμε εντοπίσει στο γυαλί) αντίθετων πολιτικών φρονημάτων (i.e. δημοκρατική), διαθέτουσα υποκοριστικό όνομα και ευρισκόμενη σε ηλικία άνω των πενήντα  Ο ίδιος συμπλήρωνε ότι η ώριμη παρουσιάστρια είναι εξαιρετικά τριχωτή κι άρα θερμή, ενώ υπογράμμιζε ότι η ερωτική της συμπεριφορά ερέθιζε ιδιαίτατα το μικρό σαρκίο του καθότι επαίρετο ότι με τα προσόντα του την έκανε να ουρλιάζει, αρχικά μεν κατά την εκ των όπισθεν διείσδυση, εν συνεχεία δε καθ’ όλη τη διάρκεια του βάλε-βγάλε  Όταν εκφράσαμε στον αγαπημένο λαϊκό ερμηνευτή Γιώργο Καμπουρίδη ένα θετικό σχόλιο για το πόσο καλά κρατιόταν η λαϊκή αοιδός Αννούλα Βασιλείου παρά την προχωρημένη ηλικία της, εκείνος μας απάντησε «φυσικά, αφού έχει σχέση μ’ έναν νεαρό παιδαρά»  Από έγγραφη παραδοχή του σπουδαίου illustrator Ralph Steadman, γνωρίζουμε ότι τα πόδια του διάσημου δημοσιογράφου και συγγραφέα Hunter S. Thompson μύριζαν ανυπόφορα • Ο Ανδρέας Παπανδρέου κάπνιζε καπνό Erinmore  Ο εκδότης του Κάκτου Οδυσσέας Χατζόπουλος, παρότι υπέφερε από διαβήτη, μέχρι το τέλος της ζωής του κατανάλωνε στις ταβέρνες τηγανητά, ειδικότερα κεφτέδες και τηγανητές πατάτες που, χωρίς διάθεση υπερβολής, ελάτρευε  Στον πολιτευτή Μίμη Ανδρουλάκη ασκούν ιδιαίτερη έλξη οι πανύψηλες γυναίκες  Επειδή, όμως, αδυνατεί να τις έχει, τις φαντασιώνεται με ένταση κατά μόνας

/σχετικά άρθρα/
Trivia (II)