Monday, February 24, 2014

Πέθανε ο Χριστόδουλος από AIDS; Μια συζήτηση με τον Σάκι Μαυρέλη



Στο άνυδρο, προβλέψιμο και ανιαρό μέχρι θανάτου τοπίο των media (δυστυχώς πλέον παντού, κι όχι μόνο στη χώρα μας), παρουσίες όπως αυτή του Σάκι Μαυρέλη αποτελούν μια ευχάριστη παραφωνία. Ο Σάκις, ιδιοκτήτης, εκδότης και διευθυντής των Times in Kolonaki (που γιορτάζουν φέτος 25 χρόνια κυκλοφορίας), διαφοροποιείται με σθένος απέναντι στην ομοιογενοποιημένη πλήξη της κανοναρχούμενης από τους marketeers, τις δημόσιες σχέσεις και την πολιτική ορθότητα «δημοσιογραφίας», προσφέροντας στο κοινό έναν έντυπο πρωτότυπο, δροσερό, τολμηρό, με μια ιδιόμορφη ιεράρχηση των γεγονότων, και πάντα με τη σφραγίδα της έκκεντρης και ενδιαφέρουσας ματιάς του αθυρόστομου διευθυντή του. 


Τι κι αν διώκεται από όλους εκείνους που θέλουν να του κλείσουν το στόμα… Εκείνος, σε μια διαρκή ταλάντωση ελευθεριότητας, παραμένει πάντα επί των επάλξεων, τολμηρός και ασυμβίβαστος, έτοιμος να γράψει την προσωπική του αλήθεια, αψηφώντας το οποιοδήποτε κόστος. Έτσι και με το φλέγον θέμα του θανάτου του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει, χρόνια τώρα, το θάνατο του δημοφιλούς ιεράρχη έδωσε την ευκαιρία στον Σάκι Μαυρέλη να προβληματιστεί για τα αίτια της ύποπτης αποδημίας και να αναρωτηθεί: μήπως ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος πέθανε τελικά από AIDS;


Σάκι, έξι χρόνια απών ο «αρχιεπίσκοπος της καρδιάς μας», κι εσύ του αποδίδεις τερατώδη πράγματα. Θα μπορούσα να ξεκινήσω, ως άλλος Κυριάκος Θωμαΐδης, λέγοντας ότι «δεν τα υιοθετώ». Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι δε θέλω να σε ακούσω, γι’ αυτό και είμαι όλος αυτιά. Shoot!

Κοίταξε, τον Χριστόδουλο είχα την τύχη να τον γνωρίσω νωρίς, όταν εξέδιδα στον Βόλο το έντυπο Καιροί στο Κολωνάκι στο Βόλο. Ήταν το 1992 όταν πήγα εκεί, και με πληροφόρησαν ότι ένα από τα μεγάλα αξιοθέατα της πόλης ήταν ο δεσπότης που είχανε τότε, ο Χριστόδουλος, ο οποίος είχε καταφέρει να πείσει όλο το λαό ότι μιλούσε επτά γλώσσες, ότι ήταν και πιλότος αεροπλάνου παρακαλώ (!), δηλ. τόσο δραστήριος, μοντέρνος, ικανός – τόσο αητός ήτανε! Τα πρώτα που έγραψα γι’ αυτόν ήταν που τον κορόιδευα ότι ναι, μιλάει επτά γλώσσες, μοσχαρίσιες, αρνίσιες και τέτοια, διότι ήταν από τότε χοντρός, άθλιος, παχύσαρκος, και ενώ ήταν σχετικά νέος – το ’92 πόσο να ’τανε, σαραντάρης θα ’τανε…


Κοίταξε, όμως, πάνω στο θέμα του πάχους, επειδή, όπως θα ξέρεις, είχαν συμπήξει μια άτυπη τρόικα τότε κάποιοι παχύσαρκοι, ο Χριστόδουλος, ο Σωτήρης Τζούμας κι εκείνος ο καναλάρχης…  

Ποιος είναι χοντρός καναλάρχης;

O Κοντομηνάς.

Α χα!

… οι περίφημοι τρεις χοντροί, λοιπόν, και θα ήθελα να επισημάνω ότι η λαϊκή σοφία λέει – και εδώ θα σου συστήσω να ακούς με προσοχή τη λαϊκή σοφία – πως οι χοντροί είναι καλοί άνθρωποι!

Εντάξει! Δεν έχω κανένα πρόβλημα!


Και λέω, λοιπόν, ότι, ειδικά σε σχέση με το πάχος του Χριστόδουλου (αν και αφορά τους ιερωμένους εν γένει), μιας και το θέτεις δηλαδή, λέγεται ότι το πάχος αυτό δεν είναι αποτέλεσμα συβαριτισμού, όπως φαίνεται να υπονοείς, αλλά προέκυψε λόγω υπερβολικής πρόσληψης υδατανθράκων (ψωμιά, μακαρόνια, ρύζια κλπ.) από την παρατεταμένη νηστεία…

Α, δηλαδή έκανε νηστεία αυτός και πάχαινε;!

Ναι, γιατί κατανάλωνε πολλούς υδατάνθρακες.

Τέλεια! Ωραίο αυτό! Πολύ ωραίο αυτό! Λοιπόν, αυτά ήταν που ήξερα τότε. Και επίσης ότι τον προορίζανε για αρχιεπίσκοπο Ελλάδος κλπ. Τα άκουγα αυτά, εντάξει, δεν ασχολιόμουν, δε με ενδιέφεραν και ιδιαίτερα, είχαν όμως βγάλει και κάτι άλλες φήμες τότε, ότι έχει κάπου μια εξώγαμη κόρη, κάπου εκεί κοντά, αλλά όλα αυτά, υποθέτω, τα βγάζουν για να κρύψουν την ομοφυλοφιλία του ανδρός –

– Εσύ, δηλαδή, παίρνεις θέση και λες ότι ήταν ομοφυλόφιλος;

Όχι, δε με νοιάζει εμένα, αλλά θέλω να πω ότι συνήθως για κάποιες αδερφές βγάζουν τέτοιες βρώμες για να έχει ο κόσμος μια καλύτερη γνώμη γι’ αυτούς, παρά το ότι είναι αδερφές. Δηλαδή οι ίδιοι τα φτιάχνουν αυτά ότι τάχα είναι φυσιολογικοί. Οπότε, αν είναι και λίγο αμαρτωλοί κιόλας, βοηθάει.


Ο Κύριλλος Κωστόπουλος, ο γνωστός αρχιμανδρίτης, κατηγόρησε ευθέως τον Χριστόδουλο – και το μεταφέρω verbatim – ότι «είχε το κουσούρι». Του καταλόγιζε, επίσης, ότι χειροτονούσε συνεχώς ιερείς «που είχαν κι αυτοί το κουσούρι».

Δεν τα ξέρω αυτά. Δεν τα ξέρω, δεν τα ξέρω. Εν πάση περιπτώσει, είχε βγει αυτή βρώμα τότε, αλλά είχε βγει και άλλη μια βρώμα, ότι γυρνούσε στα στρατόπεδα της περιοχής και διάλεγε φανταράκια, τα οποία τα έπαιρνε κοντά του, τάχα ότι βοηθάνε το θεάρεστο έργο του! Τώρα, με δυο πιτσιρίκια, να πούμε, που γουστάριζε και τα έντυνε και τα έπλενε, φαντάσου τι γινότανε…

Εντάξει, αυτό που λες τώρα δεν τεκμηριώνεται…

Όχι. Φυσικά. Τέλος πάντων. Εν πάση περιπτώσει. Λέω τι ακουγότανε την εποχή εκείνη και τι έμαθα εγώ.


Εμείς, πάντως, όλα αυτά δεν το υιοθετούμε, έτσι δεν είναι;

Φυσικά, αλίμονο. Λοιπόν, μετά έγινε όντως αρχιεπίσκοπος με τις γελοίες συνέπειες που είδαμε, δηλαδή με τον πατριωτισμό του εκείνον κι εκείνα τα νεολαιίστικα κηρύγματα και με το μπλέξιμό του εκεί στον πόλεμο με την Σερβία όπου ήτανε πάλι με όλα αυτά τα καθάρματα, τον Μιλόσεβιτς κλπ.

Μίλαγε, όμως, στις καρδιές του χριστεπώνυμου πληρώματος…

Στις καρδιές μίλαγε κι η Βουγιουκλάκη, τι έγινε. Άλλωστε, μια τέτοιου είδους κατάσταση ήτανε και του Χριστόδουλου…

Μια Βουγιουκλάκη, λες, του κλήρου…

Ναι, ναι, ναι. Μάλιστα, το παρατσούκλι του, αυτό που έλεγαν μεταξύ τους δηλαδή, ήταν «Μπέμπα Μπλανς».

Α, μπα. Από πού το έχεις αυτό;

Το έχω ακούσει από κύκλους εκκλησιαστικούς, γιατί όλοι αυτοί που λέμε εμείς ότι είναι δεσπότες κλπ. έχουν το δικό τους όνομα. Ο ένας είναι η Δωροθέα, ο άλλος είναι η Μπέμπα Μπλανς, μάλιστα λένε ότι όταν πέθαινε ο – ποιος ήταν ο αρχιεπίσκοπος πριν απ’ τον Χριστόδουλο;

Ο Σεραφείμ.

Μπράβο. Όταν, λοιπόν, πέθαινε, είπε «κάντε αρχιεπίσκοπο όποιον θέλετε, μόνο μη βάλετε τη Μπέμπα Μπλανς». Αυτή ήταν η ευχή κι η κατάρα που έδωσε. Δυστυχώς δεν μπόρεσε να εισακουστεί.


Και το «Μπέμπα Μπλανς», λες εσύ, παραπέμπει στον Χριστόδουλο;

Ήταν ο Χριστόδουλος, ναι. Μετά, λοιπόν, τον βρήκαμε στην Αρχιεπισκοπή, αλλά πριν απ’ αυτό, ένα άλλο που θυμήθηκα τώρα είναι ότι είχα δημοσιεύσει εγώ γράμμα Βολιώτη που μου έλεγε ότι επί εποχής Χριστόδουλου έπαιρνε τα φορτηγά του ΟΤΕ στο Βόλο, με εντολή του δεσπότη, τα φόρτωνε τρόφιμα, φάρμακα και ρούχα και τα πήγαινε στη Σερβία, τότε στον πόλεμο να πούμε – ο Χριστόδουλος τού έλεγε να τα πάει – κι ο οδηγός ο ίδιος μου λέει ότι, πηγαίνοντας εκεί τα πράγματα αυτά, οι Σέρβοι, για να τον ευχαριστήσουνε, του είχανε εκεί κι από μια πουτάνα κάθε φορά!

(!!!)

Συγγνώμη, δεν τελείωσα. Το ακόμα χειρότερο, όμως, είναι ότι όταν του λέγανε «τα πήραμε όλα, ευχαριστούμε, φεύγα», δεν του δίνανε πίσω τα φορτηγά. Κρατάγανε και τα φορτηγά οι Σέρβοι! Κι ερχότανε αυτός πίσω με ταξί!

Εγώ ήξερα ότι έστελναν κοτόπουλα – και μάλιστα χαλασμένα…

Εντάξει, αυτό ήτανε σε άλλη βάση. Τέλος πάντων. Τον βρήκαμε μετά και τον Χριστόδουλο ξαφνικά αρχιεπίσκοπο, με όλα αυτά τα γελοία που ακολούθησαν, και ξαφνικά, σε έξι μήνες κιόλας, τον χάσαμε! Και τον χάσαμε με όλα εκείνα τα γελοία συμβάντα. Δηλαδή ένας άνθρωπος στην κορυφή της ελληνικής εκκλησίας, που δεν πέρασε το κατώφλι κανενός ελληνικού νοσοκομείου. Γιατί;

Γιατί;

Ακριβώς για να κρύψει ότι υπήρχε κάτι που δεν έπρεπε να το μάθει ο κόσμος, γιατί φυσικά αν έμπαινε σε οποιοδήποτε ελληνικό νοσοκομείο κάτι θα μάθαινε η οποιαδήποτε νοσοκόμα ή κάποιος γιατρός, θα έβγαινε η βρώμα από τι πεθαίνει.


Λέγεται, πάντως, ότι νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο του εξωτερικού για να εξασφαλίσει μεγαλύτερες πιθανότητες ίασης, ακριβώς επειδή ήταν ποιμενάρχης ενός μεγάλου ποιμνίου και όχι γιατί ήταν εγωιστής ή φιλοτομαριστής. Καθαρά ανιδιοτελείς ήταν οι λόγοι. Η ευθύνη απέναντι στο ποίμνιο ήταν που βάρυνε για να προσπαθήσει να κρατηθεί, πάση θυσία, στη ζωή πηγαίνοντας στο εξωτερικό.

Έστω! Και έπρεπε βεβαίως, εάν ο ξένος εκείνος γιατρός ήτανε ειδικός, έπρεπε να πάει. Ναι, αλλά ούτε πριν πάει εκεί, ούτε αφότου γύρισε από εκεί, δεν πέρασε ποτέ από ελληνικό νοσοκομείο. Ποτέ!

Και τι τεκμαίρεται απ’ αυτό;

Τεκμαίρεται ότι, όπως βεβαίως και ποτέ δεν βγήκε στη δημοσιότητα ο φάκελός του ο ιατρικός, τεκμαίρεται προφανώς ότι κάτι θέλανε να κρύψουν. Τι είναι αυτό που θέλανε να κρύψουν; Ότι ήταν βρικόλακας; Μπορεί να ήτανε βρικόλακας! Μπορεί να ήτανε βαμπίρ! Να μην ήταν μόνο ομοφυλόφιλος, να ήταν ομοφυλόφιλος-βαμπίρ! Μπορεί. Ή μπορεί να ήταν μόνο βαμπίρ! Πάντως, κάτι θέλανε να κρύψουν. Εφόσον λοιπόν, στην Ελλάδα μπορούν ακόμα να κρύβουν τα ιατρικά δεδομένα τέτοιων ηγετών και ανθρώπων που βρίσκονται σε τέτοιες θέσεις, νομίζω ότι εμείς, το χριστεπώνυμο πλήθος, μπορούμε να φανταζόμαστε οτιδήποτε.

Δηλαδή δεν τον δολοφόνησαν τον Χριστόδουλο, όπως ισχυρίζεται ένας αναντίρρητα σοβαρός άνθρωπος, ο Σωτήρης Τζούμας; Δεν τον δολοφόνησαν επειδή –

Σου λέω, μπορούμε να λέμε ό,τι θέλουμε! Εφόσον δεν βγήκε εκείνο το ανακοινωθέν, ας πει ο Τζούμας ότι τον σκότωσαν, ας πούμε, οι λεσβίες! Ο άλλος μπορεί να πει ότι τον σκότωσε ο Πούτιν!


Μα μίλαγε εθνικά και αποτελούσε απειλή, λένε, για τους εχθρούς του έθνους – ντόπιους και ξένους!

Μα ναι. Μπορεί να τον σκότωσαν οι Εβραίοι! Ας βγάλουν, λοιπόν, τον φάκελο για να σταματήσουν αυτές οι φήμες. Εφόσον δεν βγάζουν τον φάκελο στην κυκλοφορία, ο καθένας θα πει ό,τι θέλει.  

Επομένως, εσύ, στο δημοσίευμά σου, γιατί κάνεις λόγο για AIDS;

Επειδή, όταν ένας ομοφυλόφιλος πεθαίνει και κρύβουν το ιατρικό του ανακοινωθέν, από τι να πω ότι πάσχει; Από κατά πλάκας;

Δηλαδή το εικάζεις.

Ε, φυσικά. Δεν ήμουνα… Για τον άνθρωπο αυτόν τα λέγανε δεκαετίες.


Έχεις σχετικές πληροφορίες;

Δεκαετίες τα λέγανε παντού. Και βεβαίως, όπως είπες για τον Κύριλλο, έτσι τα λέγανε κι άλλοι που είναι μες στην εκκλησία, που ξέρανε βεβαίως ακόμα χειρότερα. Τα «Μπέμπα Μπλανς» και τα λοιπά δεν τα ανακάλυψα εγώ. Είναι αυτά που λέγανε εκεί μέσα.

Βασίζεσαι δηλαδή σε πληροφορίες εκ των έσω…

Φυσικά, αλίμονο. Όταν ακούς, να πούμε, ότι είναι η Δωροθέα – ήξερα και δυο τρία άλλα· είναι μια Παυλίνα στη Γλυφάδα, και γενικά όλη η ιστορία είναι –

 – Τα έλεγε κι ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος αυτά…

Ναι, τα έλεγε, πολλές φορές, ειδικά με τον Δωρόθεο – με τη Δωροθέα, συγγνώμη. Ή Ντόροθυ – στους εκκλησιαστικούς κύκλους είναι γνωστή ως Ντόροθυ. Αλλά κάποιες στιγμές ο Γρηγόρης σταμάταγε να τα λέει, και αυτό ήτανε κάτι πολύ άσχημο, γιατί η Ντόροθυ τον κάλεσε στις εορτές της στέψης της στη Σύρο και πήγε ο Γρηγόρης!


Συνεπώς τα βρήκανε, λες, με τον μακαρίτη;

Ε βέβαια! Αφού πριν τον έλεγε «παλιόπουστα» και πήγε για να δει πώς στέφεται ο «παλιόπουστας» και, αφού γύρισε από κει, δεν έγραψε «πήγαμε να δούμε τον “παλιόπουστα” να στέφεται»; 

Εσύ λες ότι μπορεί και να εκβίαζε ο Γρηγόρης, όπως είχε κατηγορηθεί;

Τι να εκβιάσει, να πούμε, σιγά. Αλλά, εν πάση περιπτώσει, είναι δυσάρεστο το ότι πήγε. Το ότι αποδέχθηκε μια πρόσκληση. Ένα ξενοδοχείο, μία ημέρα που έμεινε εκεί, δυο φαγιά – αυτοί τρώγανε, είπαμε, με τις γλώσσες που λέγαμε πιο πριν, τις αρνίσιες, μοσχαρίσιες κλπ. Ε, τι ήθελε και πήγε;


Ας επιστρέψουμε, όμως, στο θέμα του AIDS. Δεν είμαι γιατρός, αλλά, απ’ ό,τι ξέρω, το AIDS μεταδίδεται κυρίως είτε από ναρκωτικά, που αποκλείεται ο Χριστόδουλος να έκανε χρήση –

– Μπορεί να ήταν και ναρκομανής, γιατί όχι…

Προσωπικά το αποκλείω.

Γιατί όχι…

Είτε από το σεξ, οπότε, αφού ήταν αρχιερέας, αποκλείεται εξ ορισμού από μια τέτοιου τύπου μετάδοση, είτε από τον θηλασμό, και θα συμφωνήσεις ότι ήταν μάλλον μεγάλης ηλικίας ο Χριστόδουλος για να θήλαζε. Οπότε…

Πάντως από τον πεοθηλασμό νομίζω ότι δεν μεταδίδεται, απ’ ό,τι έχω ακούσει τουλάχιστον, άρα από κάτι άλλο πρέπει να είναι, έτσι;

Από τι δηλαδή θα μπορούσε να έχει προσβληθεί;

Δεν ξέρω. Εγώ σας είπα τι ξέρω, τι γνωρίζω ή τι άκουσα κλπ. Τώρα, πιο πολλές πληροφορίες… Υπάρχουν γιατροί που τον κουράρανε εδώ – δεν υπάρχουν κάποιοι γιατροί που πήγαν να τον δουν; Αυτός δεν πήγε σε κανένα ιατρείο, ποτέ, αλλά κάποιοι πήγανε να τον δουν. Για ρώτα κι αυτούς.


Λένε, πάντως, ότι ήταν ολόκληρος σάπιος – σάπιος εννοώ οργανικά, μέσα του, όταν τον άνοιξαν, από την αρρώστια…

Όλη η εκκλησία, δυστυχώς, είναι σάπια. Είναι ολόκληρη σάπια και αυτό που είπες ήταν μια πολύ ωραία μεταφορά, διότι δυστυχώς αφήσαμε την εκκλησία την ελληνική να καταντήσει σε αυτό το σημείο. Είναι όλη σάπια, δυστυχώς. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, μιλάμε για ένα σάπιο οικοδόμημα σατανισμού – γιατί είναι σατανιστές αυτοί οι άνθρωποι – ή είναι ρουφιάνοι ή είναι κρατικοδίαιτοι κλέφτες και ό,τι άλλο θέλεις βάλε. Ας πούμε έχω ακούσει ότι στις φυλακές της Τριπόλεως, όπου είναι μαζεμένοι αυτοί που κάνουν τα σεξουαλικά εγκλήματα, είναι μέσα μονίμως πέντε-έξι παπάδες, κάθε φορά. Μονίμως! Δεν μιλάμε για το πώς κλέβουν εικόνες και όλα αυτά, είναι και πρώτοι και στη διαφθορά και στη διαστροφή και σε όλα αυτά.

Κάποιος, ακούγοντάς σε να μιλάς με τέτοια σκληρή γλώσσα, θα υπέθετε ότι κατατρύχεσαι από μένος εναντίον του Χριστόδουλου. Μήπως αυτό το μένος οφείλεται στις απηνείς διώξεις που έχεις υποστεί από έναν άλλον ιερωμένο, τον Δωρόθεο;

Από τον Χριστόδουλο, πάντως, δεν έχω υποστεί κανένα κυνηγητό. Κι από τον Δωρόθεο αν έχω κάποιο κυνηγητό, γι’ αυτό δε φταίει ο Δωρόθεος. Φταίνε οι εισαγγελείς και οι δικαστές τους οποίους ελέγχει και του κάνουν τα χατίρια. Αλλά και αυτό ακόμα δε θα κρατήσει πολύ.


Είσαι αισόδοξος…

Φυσικά και είμαι αισιόδοξος. Έναν να βρούμε, έναν τίμιο μέσα σε ολόκληρο το οικοδόμημα της ελληνικής δικαιοσύνης… Έναν θα τον βρούμε, δεν υπάρχει περίπτωση.

Άρα όλα αυτά δεν τα λες από εμπάθεια…

Φυσικά, τι εμπάθεια… Αλίμονο.

Εκκλησιάζεσαι;

Όχι, όχι, δε με ενδιαφέρει αυτό, δεν έχω καλές σχέσεις μ’ αυτά, με καμιά θρησκεία δηλαδή, όχι με αυτή μόνο, αλλά δεν έχω μένος εναντίον των παπάδων για τίποτε άλλο. Αν βρήκανε κάποιους δικαστές και τους εξυπηρετούν, ακόμα και για να κλέβουν εικόνες – όπως αποκάλυψα στη Λαμία σε μια υπόθεση με κλεμμένες εικόνες – και όλα αυτά, σ’ αυτό δεν φταίνε οι παπάδες. Φταίνε οι δικαστές που τους τακτοποιούν.


Πολλοί υποστηρίζουν ότι, αν ζούσε ο Χριστόδουλος, η πατρίδα μας δε θα είχε κατρακυλήσει σε τέτοια –

– Πού μωρέ, σιγά, δεν έχουν επιρροή, όσο και να το παίζουν και να κάνουν, δεν έχουν πραγματική επιρροή όλοι αυτοί.

Μα λένε ότι έκαιγε μέσα του μια δυνατή, άσβεστη φλόγα για Πατρίδα και Λαό…

Όχι μωρέ, κοροϊδεύουν πέντε παλιόγριες να τους φάνε τα σπίτια, να τους φάνε πέντε οικόπεδα και πέντε πολυκατοικίες, αυτό είναι όλο, αυτή είναι η μόνη δύναμη που έχουνε. Δεν έχουνε επιρροή στην κοινωνία.

Δεν τον έτρεμε, δηλαδή, το κατεστημένο;

Όχι μωρέ, πoιο κατεστημένο! Το κακό είναι ότι δυστυχώς, ενώ αποτελούν ένα σάπιο οικοδόμημα και το ξέρουνε όλοι, τους αφήνουνε να υπάρχουν ως κράτος μέσα σ’ ένα κράτος το οποίο και ληστεύουν.  


Λες ότι δε δίνουν οι κληρικοί; Δεν προσφέρουν;

Με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Αποστολή» κι όλα αυτά – κι από εκεί κλέβουν! Ο κόσμος τούς πάει τα ρύζια κι αυτοί δίνουν στον κόσμο χώμα. Κι από εκεί ακόμα κλέβουν! Μιλάμε για υπόκοσμο.

Δεν προσφέρουν δηλαδή απ’ το υστέρημά τους;

Τους πιάσανε με τα κοτόπουλα! Τους πιάσανε με τα κοτόπουλα και συνεχίζεις; Λοιπόν, τους πιάσανε με τα κοτόπουλα, τους χαρίσανε επτά εκατομμύρια που φάγανε μέσα από το υπουργείο Εσωτερικών, κι ακόμα υπάρχει αυτό το μπουρδέλο! Λοιπόν, αυτοί φταίνε; Ή οι εισαγγελείς που δε λένε «ελάτε εδώ ρε παιδιά, εσείς πιαστήκατε με τα κοτόπουλα και συνεχίζετε τώρα να παίρνετε πάλι από τον κόσμο ρύζια;». Δεν μπορείτε, πώς το λένε! Κι όμως, συνεχίζουνε να κλέβουνε και τον κοσμάκη. Αυτός που πάει και αφήνει ένα ρύζι στην εκκλησία, για τους φτωχούς, να ξέρει ότι το μισό το έχουν πουλήσει πίσω, στο σούπερ μάρκετ! Μιλάμε για άθλιο υπόκοσμο! Που ποτέ δεν ελέγχεται. Θυμάσαι πρόσφατα, σε ένα νομοσχέδιο, που βάζανε με ψιλά γράμματα ότι μόνο με κοινή απόφαση υπουργού Παιδείας και υπουργού Οικονομικών θα μπορούν να ελεγχθούν τα οικονομικά έστω και ενός ναού; Τι είναι αυτά τα πράγματα; Δηλαδή μπορεί να έρθει το ΣΔΟΕ εδώ πέρα, να ξετινάξει επί ώρες όλο αυτό το μαγαζί που καθόμαστε για να ψάξει τα πάντα, και δεν μπορεί να μπει σε μια εκκλησία ή σε μια υποτιθέμενα ανθρωπιστική οργάνωση της εκκλησίας και να ελέγξει τα οικονομικά;


Μήπως η διαφορά είναι ότι πρόκειται για οίκο Θεού, άρα εξ ορισμού –

Μα αυτό λέω. Έγινε οίκος Διαβόλου. Είναι σατανάδες. Είναι σατανιστική πια αυτή η εκκλησία. Δυστυχώς.

Επανέρχομαι στο ζήτημα του AIDS. Ο ίδιος ο Χριστόδουλος είχε γράψει, σε ανύποπτο χρόνο, το βιβλίο Η Εκκλησία μπροστά στην πρόκληση του AIDS. Λες κάτι να σημαίνει αυτό; Μήπως, άραγε, η συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου προοικονομούσε κάτι;

Δεν το ήξερα αυτό το βιβλίο. Θα ήθελα να μου το δείξεις. Υπάρχει πουθενά να το βρω; Αν μπορείς να μου κάνεις ένα… – το ’χεις εσύ δηλαδή; Γιατί θα ’χε πλάκα να δούμε εκεί μέσα τι έγραφε. Ειλικρινά θα ’χε μεγάλη πλάκα.


Και κάτι τελευταίο. Πολλά, ενδεχομένως, μπορεί κανείς να καταλογίσει στον Χριστόδουλο. Όλοι, όμως, γνωρίζουμε ότι ήταν και μεγάθυμος. Πιστεύω πραγματικά ότι, αν καθόταν τώρα εδώ μαζί μας κι άκουγε όλα αυτά που του καταμαρτυρείς, μπορεί και να έλεγε «κύριε Μαυρέλη, “σας πάω”!». Καθόλου, μάλιστα, δεν αποκλείεται να σου έλεγε και κανένα ανέκδοτο…

Εντάξει, θα του λέγαμε κι εμείς ένα. Δεν είναι εκεί το θέμα. Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό και πάνω από πρόσωπα, αφού επιτρέπουμε στην εκκλησία, στους πολιτικούς, στα κόμματα να είναι ανεξέλεγκτοι και να ληστεύουνε τον κόσμο, την Ελλάδα, την πατρίδα μας, πες το όπως θέλεις.

Δεν βελτιώθηκε, δηλαδή, καθόλου η κατάσταση με τον Ιερώνυμο;

Πώς να βελτιωθεί; Αφού δεν τολμάει. Μπορούσε να πετάξει ένα σωρό κόσμο από κει μέσα και δεν έκανε τίποτα. Τίποτα δεν έκανε. Έκανε τίποτα; Ακόμα και το θέμα αυτό αυτής της παρεκκλησιαστικής «Αποστολής» που λέγαμε, κι αυτό ακόμα το συνεχίζει. Λοιπόν, τι να αλλάξει; Άλλωστε, αυτοί που βάλανε τον Ιερώνυμο εκεί που τον βάλανε είναι οι ίδιοι αυτοί ρουφιάνοι για τους οποίους τόση ώρα μιλάμε. Όλα αυτά τα καθάρματα της Ιεράς Συνόδου. Και τον βάλανε εκεί όχι φυσικά για να τους ελέγξει. Τον βάλανε εκεί γιατί πήρανε τις υποσχέσεις ότι όχι μόνο δε θα τους πειράξει, αλλά θα τους βοηθήσει να συνεχίσουνε να γαμάνε παιδάκια απ’ τον στρατό, να κλέβουνε τις χήρες και τις ανόητες στις εκκλησίες, να κοροϊδεύουνε τον κόσμο και το κράτος για να πλουτίζουν, ανεξέλεγκτοι δυστυχώς και άθλιοι.